REGULAMIN gry miejskiej „Tropem toruńskich archiwów”
TERMIN – 11 czerwca 2024 r.
MIEJSCE – toruńska Starówka
START – godz. 11.00, Łuk Cezara
UCZESTNICY – 6 grup po 5 osób powyżej 12 lat
FINAŁ – okolice Archiwum Państwowego w Toruniu
Założenia gry:
Celem gry jest zapoznanie uczestników z miejscami w Toruniu, które związane są z historią archiwów, archiwistów i toruńskich archiwaliów, a także toruńskimi urzędami – twórcami archiwaliów, znajdującymi się w obrębie Starówki i miejscami ich upamiętnienia. Poprzez rozwiązywanie zagadek, szukanie na mapie kolejnych lokalizacji związanych z tematyką archiwalną i historyczną uczestnicy będą mieli szansę poznać gdzie w Toruniu mieszczą się lub mieściły archiwa i wybrane urzędy, w których powstają archiwalia, jak przechowywano dokumentację, a także czym zajmują się archiwiści.
Przebieg i zasady gry:
Rejestracja grup – w grze może wziąć udział 6 grup 5-osobowych, każda grupa przyjmie swoją nazwę i swój okrzyk.
Start – każda grupa otrzyma pakiet startowy składający się z mapy, pierwszego zadania i 10 kopert z kolejnymi zadaniami. Na otrzymanej przez grupę mapie zapisana będzie nazwa grupy, imiona jej uczestników i godzina rozpoczęcia gry przez tę grupę.
Przebieg – wszyscy uczestnicy grupy muszą wspólnie rozwiązywać zagadki, szukać kolejnych lokalizacji i wskazówek, a także wspólnie ukończyć grę.
Uczestnicy na starcie otrzymają pakiety składające się z: mapy (z naniesionymi 10 lokalizacjami oznakowanymi różnymi symbolami), pierwszego zadania oraz 10 kopert z dalszymi zadaniami. Każda koperta oznakowana będzie symbolem odpowiadającym jednej lokalizacji na mapie. W kopertach będą zadania, których rozwiązaniem będą wskazówki co do kolejnych lokalizacji na mapie.
Zadaniem uczestników będzie odnajdywanie lokalizacji zaznaczonych na mapie, ich kolejność będą wyznaczać zadania i wskazówki umieszczone w kopertach. Na starcie gry uczestnicy otrzymają kopertę z pierwszym zadaniem oraz pozostałe koperty z zadaniami i mapę (na mapie zaznaczone za pomocą symboli będą wszystkie lokalizacje). Po dotarciu do pierwszej lokalizacji, zidentyfikowaniu jej na mapie i odnalezieniu koperty z identycznym symbolem jak ten określający odnalezioną lokalizację na mapie, uczestnicy będą mogli otworzyć tę kopertę. Będzie się w niej znajdował opis (czasem zadanie) i wskazówka dotycząca kolejnej lokalizacji. Na mapie jest ona oznaczona odpowiednim symbolem, symbol ten znajduje się też na kopercie z kolejnym zadaniem, dotyczącym kolejnej lokalizacji. Uczestnicy muszą dotrzeć do wszystkich lokalizacji i rozwiązać wszystkie zadania i zagadki. W ostatniej lokalizacji wykonanie zadania będą weryfikować archiwiści. Po poprawnym jego wykonaniu archiwiści zapiszą na mapie danej grupy godzinę zakończenia gry.
Wygrana – wszyscy uczestnicy grupy muszą razem ukończyć grę, zapisywana jest obok godziny rozpoczęcia gry, godzina jej zakończenia. Wygra grupa, która najszybciej w komplecie ukończy grę, rozwiąże wszystkie zagadki i nie zgubi mapy.
Po ukończeniu gry przez wszystkie grupy nastąpi podliczenie wyniku każdej z grup. Następnie wyłonieni zostaną zwycięzcy gry, którym zostaną wręczone nagrody